Hier finden Sie uns:

Verein Johann Strauss
Petrusgasse 16/3

Welcome! We will entertain you!

Original Wiener Sisi Show

Der funkelnde Glanz vergangener Zeiten, die Faszination der Geschichte! Die 'Original Wiener Sisi Show' gibt Ihnen Einblick in das Leben der eigensinnigen, der berühmten, der wunder-schönen Kaiserin Elisabeth anhand ausgewählter Texte und Musikstücke. Genießen Sie Arien und Duette von Mozart, Strauss, Kálmán, Stolz u.v.m. präsentiert von internationalen Opernsängern in historischen Kostümen und einem exquisiten Wiener Ensemble. Freuen Sie sich auf ein Stelldichein mit der wohl legendärsten Kaiserin aller Zeiten! Nach dem Konzert ist es möglich, sich mit 'Sisi & Franz' fotografieren zu lassen.

Join us on a journey into the past! Meet the most legendary women of her time, Empress Elisabeth of Austria - beautiful, intelligent, eccentric! The 'Original Viennese Sisi Show' portrays Sisi combined with the romantic music of world famous Austrian composers including Mozart, Strauss, Lehár and Stolz. The music is presented by international opera singers performing in historical costumes and an exquisite Viennese music ensemble. The audience is welcome to take pictures with 'Sisi & Franz' after the performance.

Moderation in Englisch, on request also in German, Italian, French, Japanese and Russian.